پرش به محتوا

اقدامات ترکیه برای از سر گیری صنعت گردشگری

    ورود گردشگران روسی به ترکیه

    با ورود گردشگران روسی به نواحی مد یترانه ای ترکیه ،این کشور رسما درهای کشورش را به روی گردشگران گشوده است . اما باید دید که ترکیه چگونه در این شرایط کرونایی توانسته اطمینان خاطر توریست ها را فراهم کند تا به این کشور سفر کنند.

    حدود 12 درصد اقتصاد ترکیه به صنعت کردشگری وابسته است و این یعنی چیزی در حدود 2میلیون و پانصد هزار نفر به طور مستقیم از این طریق در این کشور درآمد کسب می کنند.

    به این بهانه عملکرد مدیران بخش گردشگری ترکیه را که با موفقیت و رعایت پروتکل های بهداشتی موفق به بازگشایی مرزهای گشورشان به روی پردشپران شدند را بررسی خواهیم کرد .

    با اعلام رئیس انجمن صنفی خدمات مسافری ترکیه در روز اول از این اقدام ،حدود 23 هزار نفر گردشگر از روسیه وارد شهر آنتالیا شدند و پیش بینی می شود که تا پایان ماه اکتبر بیش از 700 پرواز چارتر دیگر از روسیه وارد ترکیه شود .

    بیش از ۱۲ درصد اقتصاد ترکیه وابسته به صنعت گردشگری است و شغل بیش از ۲.۵ میلیون نفر وابسته به این صنعت است، در آمد این کشور از ورود ۵۱.۸ میلیون گردشگری در سال ۲۰۱۹ به ۳۴.۵ میلیارد دلار رسید. بنا بر این از سرگیری فعالیت های گردشگری برای این کشور اهمیت خاصی داشته و لذا مدیران این بخش توانسته اند با تدوین چند اصل ساده و اصولی تمامی فعالیت ها را از سرگیرند.

    اما ببینیم ترکیه با چه اقداماتی توانسته به این موفقیت برسد .

        نصب دوربین های حرارتی و بررسی دمای بدن گردشگران ورودی
        محدودیت ضریب اشغال هتل ها به میزان ۶۰ درصد از مجموع اتاق ها
        تست مجدد روزانه دمای بدن مهمانان در هتل ها
        ضدعفونی کامل اتاق ها و سیستم تهویه هوا بلافاصله پس از تحویل هر اتاق
        هر اتاق پس از تحویل به مدت حداقل ۱۲ ساعت پس از ضدعفونی خالی خواهد ماند
        مسافران از توقف و ازدحام جمعیت در فضاهایی مانند لابی منع خواهند شد
        تمامی پرسنل و مهمانان هتل ها و مراکز گردشگری ملزم به استقاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ۱.۵ متری هستند.

    به همین سادگی و با رعایت دقیق همین دستورات ساده و کاربردی ترکیه توانسته در این مقطع که همه دنیا درگیر ویروس کرونا است و در برخی از کشورها حتی مشاغل کوچک و معمولی اجازه فعالیت ندارند ورود گردشگران خارجی را به کشورش آزاد نماید و بعد از حدود 5 ماه مجددا از راه گردشگری به درآمد زایی برسد.

    امیدوارم مسئولان ایرانی هم هرچه سریعتر و با برنامه ریزی دقیق و منظم راه را برای ورود گردشگران خارجی به کشور هموار نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *