پرش به محتوا

دکتر مهرداد تاوتلی: توسعه گردشگری سلامت در گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی تدبیری جدید برای نشاط بخشی و شادابی به جامعه ارزشمند بازنشستگان کشور

    دکتر مهرداد تاوتلی مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در مصاحبه با جهانگرد نیوز؛
    گروهی از مسافران برای استفاده از خدمات پزشکی به مکان هایی که تسهیلات درمانی مورد نظرشان وجود داشته باشد، سفر می کنند، بنابراین چنین سفری شامل فعالیت های گوناگونی می شود که با هدف تأمین آرامش روحی، نشاط، بهداشت و سلامت جسمی-روانی فرد یا گردشگر، مانند مراقبت بهداشتی و گذراندن دوره نقاهت و بازپروری انجام می‌شود. گردشگری سلامت یک مفهوم جدید است.

    در گردشگری بهداشتی (معالجه، سلامت) معمولاً جریان جابجایی از پیرامون به مرکز است چراکه امکانات ویژۀ پزشکی و بهداشتی را می¬طلبد که اغلب در کشورهای پیشرفته موجود است.
    در سال های اخیر آلمان، سوئیس، مالزی همواره از کشورهایی بوده اند که بیماران زیادی به منظور درمان به این کشورها سفر کرده اند. البته گاهی جهت درمان نیازمند یک محیط آرام، پاکیزه و زیبا است که چه بسا جریان سفر از مرکز به پیرامون باشد. بالا رفتن سطح دانش مردم دنیا و توجه بیشتر به بهداشت و سلامت موجب افزایش جذابیت این گونه سفرها شده است.» امروزه این نوع توریسم در کشورهایی همچون یونان، کرواسی، صربستان و … بسیار مورد توجه بوده و رواج دارد.
    مردم برای درمان بیماری های تنفسی، استخوان درد، پوکی استخوان، بیماری¬های کلیدی، حساسیت و دیگر مشکلات سلامتی تمایل دارند به چنین مناطقی مراجعه نمایند. در سال¬های اخیر در کنار تأکید بر گسترش گردشگری فرهنگی در ایران، به این نوع گردشگری نیز در قالب سخنرانی مسئولان مربوطه و نیز برگزاری سمینارهایی در این زمینه تأکید ویژه شده است و متولیان امر معتقدند ایران به دلیل برخورداری از طبیعت متنوع ، آرام و بکر می تواند سهم بیشتری از گردشگرانی که با قصد معالجه و تقویت سلامتی سفر می کنند را به خود اختصاص دهد. در ایران مکان های زیادی وجود دارد که گردشگران جهت به دست آوردن آرامش، درمان نارسایی های پوستی به آنجا مراجعه می کنند نظیر؛ کوهستان ها، دریاچه هایی همچون استان اردبیل، چشمه های آب گرم معدنی نظیر سرعین، محلات و … دارای تواناییهای بالقوه ای در این زمینه است که گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی با موقعیت بی نظیر جغرافیایی هتلها و مراکز اقامتی خود برای رفاه حال بازنشستگان و سایر مخاطبان توسعه گردشگری سلامت را دستور کار برنامه های آتی خود قرار داده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *