پرش به محتوا

صنعت گردشگری از نگاه آرین پارسه

    رئیس جامعه هتلداران ایران گفته است سازمان میراث فرهنگی اجازه گران شدن نرخ اقامت در هتل هاي کشور را با توجه به تورم داخلی صادر کرده و هتل هاي کشور به خواست خود می توانند قیمت هاي خود را 20 درصد افزایش بدهند.
    جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران در حالی این خبر را به خبرگزاري ایسنا اعلام کرده است که یک فعال صنعت گردشگري می گوید: افزایش نرخ هتل علاوه بر گران تر شدن نرخ سفر در ایران سرطان قیمتی است که دامان هتلدارها را در فصول راکد سفر می گیرد.
    نزدیک به 2 ماه پیش یک فعال صنعت گردشگري خبر داده بود که چندین گروه از گردشگران خارجی از او خواسته اند به دلیل افزایش نرخ سفر به ایران تورهاي سفر به ایران را کنسل کنند. او همان زمان گفته بود که افزایش نرخ اقامت در ایران عامل اصلی گران شدن تورهاي سفر به ایران است.
    آنطور که این فعال صنعت خبر داده بود مالکان شرکت هاي خدمات مسافرتی در جلسه اي از هتلدارها خواسته بودند که یک سال براي افزایش نرخ اتاق هتل ها براي گردشگران دست نگه دارند تا بازار گردشگري ایران در خارج از کشور تثبیت شود و بازار جدید گردشگري ایران از دست نرود.
    ترکیه همچنان محبوب ترین مقصداز خلیج فارس ترکیه با عملکردي موفق با استفاده از موقعیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، توانسته است با افزایش گردشگر، همچنان محبوب ترین مقصد مسافران خلیج فارس باقی مانده است.
    فرانسه توریستی ترین کشورجهان
    فرانسه توریستی ترین کشور جهان است و براساس آخرین رده بندي سازمان گردشگري جهانی در سال جدید، فرانسه باز هم رتبه اول خود را در این رده بندي حفظ کرده است. این کشور چندین سال است که از این نظر، موفق ترین کشور دنیا محسوب می شود. فرانسه در سال 2013 توانست 84.7 میلیون گردشگر جذب کند که نسبت به سال قبل از آن 2 درصد افزایش نشان می دهد. در این رده بندي، آمریکا با جذب 69.8 میلیون گردشگر و اسپانیا با جذب 60.7 گردشگر کشورهاي دوم و سوم هستند.
    بر همین اساس، در سال 2013 تعداد اقامت ها در فرانسه به 600 میلیون شب رسید که 4.6 درصد رشد را در مقایسه با سال پیش از آن نشان می دهد. متوسط زمان اقامت نیز با 2.5 درصد رشد نسبت به سال 2012 به 7.1 شب رسید. در شرایطی که این کشور از مشکلات اقتصادي را به خود اختصاص داده و 2 میلیون شغل ایجاد GDP متعدد و نرخ بیکاري بالا رنج می برد، این خبر که گردشگري سهمی 6.5 درصدي از کرده است می تواند براي فرانسه بسیار امیدوارکننده و نویددهنده بهبود شرایط باشد.
    فرانسه موفقیت خود را در این زمینه مدیون گردشگران آسیایی است. تعداد گردشگران ورودي چینی در سال 2013 با 23.4 رشد مواجه بود و گردشگران هندي نیز با 15.7 درصد رشد سهم قابل توجهی در درآمدهاي گردشگري فرانسه داشتند. این در حالی است که گردشگران آمریکاي شمالی که یکی از مهم ترین بازارهاي هدف فرانسه هستند، به دلیل بحران مالی تنها 5.8 درصد افزایش یافتند. مزیت دیگر بازارهاي آسیایی براي فرانسه این است که به دلیل مسافت بیشتر، مدت طولانی تري در فرانسه اقامت خواهند داشت و درآمدهاي بیشتري را نصیب این کشور می کنند.

    نگرش گردشگران نسبت به ایران پس از بازدید از کشورمان تغییر می کند
    آمارها و گفته هاي دست اندرکاران گردشگري تأیید می کند که نگرش گردشگران نسبت به ایران پس از بازدید از کشورمان به طور کلی تغییر می کند، بنابراین ورود هر گردشگر خارجی به ایران بسیار ارزشمند است.
    مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگري نیز از برگزاري تورهاي فرهنگی ویژه گردشگران داخلی و خارجی با هدف معرفی پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی کشور خبر داد.
    برگزاري یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژي از 22 دي در کیش
    یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژي دوشنبه 22 دي با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی در مرکز نمایشگاه هاي بین المللی کیش گشایش می یابد.
    شیوه صدور مجوزهاي سه گانه دفاتر خدمات مسافرتی بررسی شد
    موضوع تجمیع و صدور مجوزهاي سه گانه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی اعم از فروش بلیط، امور زیارتی و نیز خدمات مسافرتی گردشگري در نشست هم اندیشی رئیس و هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *