پرش به محتوا

هفته گردشگری بهترین فرصت برای احیا صنعت گردشگری و هتلداری

    به مناسبت 27 سپتامبر برابر با ششم مهر ماه که روز جهانی گردشگری است و در ایران برای اولین بار در تقویم رسمی کشور با عنوان هفته گردشگری ثبت شده نقطه نظرات دکتر تاوتلی را در این باره و شرایط کنونی گردشگری جویا شدیم که در این مطلب می خوانیم .

    دکتر تاوتلی :گردشگری به عنوان یکی از صنابع پرسود و اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ایفای نقش می کند.اغلب کشورها برنامه های اصلی روند توسعه خود را بر مبنای گردشگری طراحی کرده اند و این خود گویای ارزش بالای این صنعت در دنیا می باشد.

    گردشگری همانند کالایی لوکس است که در عین حال بسیار ظریف و شکننده است و نیاز به مراقبت و حمایت دارد.یعنی به همان اندازه که جذاب و سود آور است می تواند آسیب پذیر هم باشد.

    متاسفانه تحت شرایط بد اقتصادی ،سیاسی و حتی بهداشتی آسیب زیادی می بیند و این همان پاشنه آشیل صنعت گردشگری است.مراقبت از گردشگری کار بسیار سختی است و نیاز به مراقبت فراوانی دارد.

    دکتر تاوتلی افزود :در شرایط کنونی دنیا که همه گیری کرونا ضربات سهمگینی را به صنعت گردشگری وارد آورده ،مهمترین دستور بهداشتی در جهان در خانه ماندن است و این به معنای مرگ صنعت گردشگری است.همین موضوع باعث شده که این صنعت که به عنوان کالایی لوکس شناخته می شد از لیست اولویت های زندگی مردم خارج گردد.

    دکتر تاوتلی ضمن اشاره به تهدیدهای کرونا در جهان و همچنین ضرباتی که به اقتصاد دنیا وارد کرده افزود :

    به نظرم باید این تهدیدها را تبدیل به فرصت نمود و این فقط یک شعار نیست .حالا که تب این بیماری و آثار روانی آن کمی فروکش کرده و شرایط برای حضور مردم در اجتماع کمی آسان تر شده می توان با رعایت پروتکل های بهداشت فردی و محیطی سفر ها را آغاز نمود .

    دکتر تاوتلی با اشاره به دیدار وزیر محترم گردشگری و وریز محترم بهداشت در هفته گذشته و تفاهم وزرا برای رفع محدودیت های سفر با رعایت کامل نکات بهداشتی گفت :

    خبر بسیار خوبی بود و با انجام این مهم شاهد رونق مجدد گردشگری در کشور خواهیم بود که در آستانه هفته گردشگری خون تازه ای در رگهای این صنعت جاری خواهد شد.

    دکتر تاوتلی با توجه به در پیش بودن هفته گردشگری پیشنهاد بسیارخوبی را نیز ارائه نمودند .

    پیشنهاد من این است که امسال بعد تبلیغاتی این موضوع بیشتر شود و به گردشگری فقط به دید یک مسافرت نگاه نشود.در واقع راه های زیادی برای انجام این مهم در دنیا اجرا شده که گردشگری آنلاین یکی از این موارد است .

    مهم این است که در شرایط کنونی گردشگری را زنده نگه داریم تا در این شرایط خاص فراموش نشود.

    دکتر مهرداد تاوتلی در انتها با اشاره به این که فرهنگ مردم در باره سفر تغییرات زیادی نسبت به سنوات گذشته داشته افزود :

    در گذشته و در ایام تعطیلات مردم به شهرهای شمالی هجوم می بردند اما حالا با رونق بوم گردی ها ،کوه گردی ها و اکو توریسم نقاط کمتر شناخته شده کشور هم مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته که نوید بخش روزهای بهتر برای این صنعت می باشد.

    باید با تقویت این صنعت علاوه بر درآمد زایی از گردشگران داخلی مانع خروج ارز از کشور شویم و حتی با ورود گردشگران خارجی برای کشور ارز آوری نیز صورت بگیرد .

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *